SoD Clan
Formumuzda Rahatça Dolaşabilmek İçin Lütfen Giriş Yapınız veya Üye Olunuz

SoD Clan

SoD Clan Resmi Sitesi
 
AnasayfaTakvimSSSKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Faydalı Dosyalar ve Uygulamalar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
[SoD]By-Raven
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 45
Kayıt tarihi : 25/03/10
Yaş : 29
Nerden : Hatay

MesajKonu: Faydalı Dosyalar ve Uygulamalar    Salı Ekim 12, 2010 3:33 pm

Faydalı Dosyalar ve Uygulamalar
Selam arkadaşlar oyun daha çıkmadan biz geliştirmelere adım attık. Çıkartılan nesneleri bir çok BF oyunu için kullanabilirsiniz. Zamanınız ve tecrübeniz var ise örneğin kendinizde Battlefield 2 Bad Company 2 diye bir mod geliştirebilirsiniz. Fakat Bad Company 2 kadar kalite beklemeyin, sadece objeler, sesler, kaplamalar kullanılabilir.

FBRB Arşivlerini Açma

Oyunun dosyaları .FBRB uzantısı adında sıkıştırılıp arşivlenmiştir. Yapılan arşivi mevcut arşiv programları açmamaktadır. Ek bir program aracılığıyla ve scripts sayesinde .FBRB uzantıları açabilmekteyiz, bu programın adı ise Quick BMS.

QuickBMS'yi indirin: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
FBRB uzantıları açabilmek için script'i indirin: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] (Sağ tıklayıp farklı kaydet diyin)

İndirdiğiniz QuickBMS'yi arşivden çıkardıktan sonra çalıştırın. İlk olarak programda açmanız gereken indirdiğiniz yardımcı scripti açmaktır, kaydettiğiniz yeri bulup fbrb.bms'yi açın. Script'i tanıttıktan sonra size uygun bir fbrb dosyasını açalım.

Örneğin: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA\Dist\win32\levels\mp_012gr bölümündeki ingame-00.fbrb dosyasını program aracılığyla açalım. Açtıktan sonra kaydetmeniz gereken bölümü sormaktadır, burayıda kendiniz belirleyebilirsiniz. Ben belgelerimde betabad klasörü açarak içine çıkarttım.

Eğer script'i indiremediyseniz aşağıdaki kodları kopyalıp yeni bir metin belgesi açtıktan sonra kaydedip uzantısı fbrb.bms yapın.
Kod:
# Battlefield: Bad Company (script 0.1.3)
# script for QuickBMS http://aluigi.org/papers.htm#quickbms

endian big
comtype deflate
idstring "FbRB"
get SIZE long
savepos OFFSET
set MEM_FILE long 1
callfunction gzip_fbrb_sux

math OFFSET += SIZE
get SIZE asize
math SIZE -= OFFSET
goto OFFSET
set MEM_FILE long 2
callfunction gzip_fbrb_sux

get VER long MEMORY_FILE
get INFO_OFF long MEMORY_FILE
savepos NAME_BASE MEMORY_FILE
math INFO_OFF += NAME_BASE
goto INFO_OFF MEMORY_FILE
get FILES long MEMORY_FILE
for i = 0 < FILES
    get NAMEOFF long MEMORY_FILE
    get DUMMY long MEMORY_FILE
    get OFFSET long MEMORY_FILE
    get SIZE long MEMORY_FILE
    get XSIZE long MEMORY_FILE
    get NAMESZ long MEMORY_FILE

    savepos TMP MEMORY_FILE
    math NAMEOFF += NAME_BASE
    goto NAMEOFF MEMORY_FILE
    #getdstring NAME NAMESZ MEMORY_FILE
    get NAME string MEMORY_FILE
    goto TMP MEMORY_FILE

    log NAME OFFSET SIZE MEMORY_FILE2
next i

# fbrb sux, it specifies a wrong size for the gzip file in some archives (like ondemand_awards-00.fbrb)
# so when QuickBMS goes at its end to find the uncompressed size field it finds a zero... bad
startfunction gzip_fbrb_sux
    savepos TMP_OFF
    endian little
    get GZIP_SIGN short
    if GZIP_SIGN == 0x8b1f
        get CM byte
        get FLAGS byte
        get MTIME long
        get XFL byte
        get OS byte
        if FLAGS & 4
            get TMP short
            getdstring TMP TMP
        endif
        if FLAGS & 8
            get TMP string
        endif
        if FLAGS & 16
            get TMP string
        endif
        if FLAGS & 2
            get TMP short
        endif
        savepos TMP
        math SIZE += OFFSET
        math SIZE -= 4  # uncompressed size
        goto SIZE
        get XSIZE long
        math SIZE -= TMP
        if XSIZE < SIZE # so also if it's 0
            math XSIZE = SIZE
            math XSIZE *= 12    # enough?
        endif
        if MEM_FILE == 1
            clog MEMORY_FILE TMP SIZE XSIZE
        else
            clog MEMORY_FILE2 TMP SIZE XSIZE
        endif
    else
        if MEM_FILE == 1
            log MEMORY_FILE OFFSET SIZE
        else
            log MEMORY_FILE2 OFFSET SIZE
        endif
    endif
    goto TMP_OFF
    endian big
endfunction

RES Dosyaları
.res dosyaları oyunun varlıklarını içerin: Kaplamalar, Meshes, Sesler, Filmler. Resim dosyaları dışında bazı .res uzantılarını BIG arşivini açan programı ile açabiliriz. BIG arşivi aşağıda anlatılımıştır.


Kaplamalar / Resimler

Remdul's FrostyBits Texture Converter: Orjinal .Res kaplama dönüştürücüsüdür. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

PiratePlunder's ResView: Tarayıcı aracılığıyla .res dosyaları arasında gezebilir, önizleyebilir ve farklı kaydedebilirsiniz. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bu programlar bfeditor kullanıcıları tarafından geliştirilmiştir.

Filmler
.bink uzantısı filmleri oynatabilmek için Bink Movie Player'e ihtiyaç duyulur.
BINK Movie Player: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

BIG Arşivleri
.Big arşivlerini açmakta ise Dragon Unpacker adlı program bize yardımcı olmaktadır.
Dragon Unpacker: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

DBX Dosyaları

.dbx dosyaları bir nesnenin kodunu içeren kaynak dosyalardır. Battlefield 2'de bu tür kaynak dosyalar .con uzantısına sahiptir. Bu dosyaları basit bir not defteri ile açabiliriz. Kaynak kodlar hareket ayarları, vuruş ayarları, canlandırma, ağaçlar, oyun modları gibi tüm ayarları değiştirebiliriz.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sodclan.turkproforum.com
 
Faydalı Dosyalar ve Uygulamalar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
SoD Clan  :: Battlefield Serileri Tartışma ve Destek Platformu :: Battlefield Bad Company 2 :: İpuçları, Taktikler & Stratejiler-
Buraya geçin: